2012/08/06

Milaka lagunek Iosu Uribetxebarria “heriotzaren korridoretik atera” eta aske uzteko eskatu zuten atzo Arrasaten




Milaka lagunek Iosu Uribetxebarria aske uzteko eskatu zuten atzo Herrira mugimenduak “Iosu askatu, hamaluak Herrira” Arrasaten burututako manifestazioan.
Bertan, beste hainbat herritarrekin batera, Iosuren senideak, herriko alkate den Inazio Azkarraga-Urizar, Herrirako kideak Gipuzkoako Ahaldun Nagusia den Martin Garitano eta alderdi eta koalizio ezberdinetako ordezkariak izan ziren.



Manifestazioak Arrasateko kale nagusiak zeharkatu zituen udal plazara itzuli aurretik, bertan Herrira mugimenduaren izenean Ines Osinaga musikariak eta Mari Asun Pagoaga aktoreak hartu zuten hitza. Iosu Uribetxebarriaren askatasuna berriz ere eskatzeaz gain, gaixotasun larriak dituzten beste 13 euskal preso politikoek libre egon behar dutela aldarrikatu, egoeraren irakurketa orokorra egin eta hurrengo egunetako mobilizazioak iragarri zituzten. Hona hemen interbentzio nagusiaren edukiak:
Josu Uribetxeberriari 2005ean diagnostikatu zioten minbizia, eta, horregatik, giltzurrun bat kendu. Handik bi urtera, Espainiako Gobernuak ukatu egin zion gaixotasun larriagatiko behin-behineko askatasuna, eta, horrela, heriotzara kondenatu zuten.
Zazpi urteotan kartzelak osasuna okerragotu dio Josuri. Nola ez! Gaixotasuna diagnostikatu eta gero, bere ospitaletik ehunka kilometrora urrundu zuten, baldintza okerragoak ezarri, konfiantzako medikuengandik urruti eta behar bezalako osasun jarraipenik gabe.
Y al final se ha consumado la venganza: Josu ya está en el corredor de la muerte.
El Gobierno español está llevando la política penitenciaria a un punto de máxima crueldad: mantienen a más de 600 presos dispersados y someten a sus familiares a una ruleta rusa cada fin de semana, 67 presos están cumpliendo una cadena perpetua de facto a pesar de la sentencia del Tribunal Europeo de Derechos Humanos, y los catorce enfermos graves siguen encerrados a la espera de que sufran secuelas permanentes o de que su estado llegue a ser irreversible.
Lo decimos alto y claro: al denegar la libertad de los 14 presos y presas con enfermedades graves, el Gobierno español está dictando penas muerte. Y tenemos que rebelarnos ante la cruda realidad. Porque no queremos más muertes, no queremos más venganza, queremos que se respeten los derechos humanos de todas las personas y queremos a estos catorce presos en la calle de manera inmediata. Y os aseguramos que desde Herrira vamos a hacer todo lo que esté en nuestra mano hasta conseguirlo.
Dudarik gabe, Espainiako Gobernuak errekorra lortu nahi du krudelkeriaren lehian. Eta, horregatik, guk ere markak hautsi beharko ditugu presoen eskubideen aldeko indar aktibazioan, ezberdinen arteko elkarlanean, elkartasunean eta konpromisoan. Jokoan baitago hamalau preso horien bizia, baina, baita ere, herri honen bake-nahia. Herri honek ez du gatazka politikoaren ondoriozko hileta gehiagotara joan nahi.
Horregatik dei egiten dizuegu datorren astean antolatu ditugun mobilizazioetara. Asteartean, abuztuak 7, hamalau orduko mobilizazioa burutuko dugu Donostiko ospitalean, goizeko 10etatik gaueko 12ak arte. Asteazkenean, ostegunean eta ostiralean konzentrazioak burutuko ditugu ospitalaren aurrean, 11etatik 12etara, eragile sozial, politiko eta sindikalekin batera. Eta datorren astean ekimen gehiago iragarriko dizkizuegu, baita informazio gehiago eman ere.
Vamos a sacar a Josu Uribetxeberria del corredor de la muerte, y vamos a liberar a los otros trece presos con enfermedades graves. Pero para eso tenemos que seguir empujado, tenemos que hacer más de lo que hemos hecho hasta ahora, y lo tenemos que hacer ya, porque la situación es de vida o muerte.
Horregatik, euskal gizarte osoari egiten diogu deia, erakunde politiko, sindikal eta sozial guztiei, datorren astean Donostiako ospitalera joan daitezen gaixotasun larria duten hamalau presoen askatasuna eskatzera.
Herri honek behar adinako indarra eta kemena du helburua lortzeko. Eta lortuko dugu. Josu Arrasatera ekarri behar dugu, hamalauak askatuko ditugu! Bai horixe! Lortuko dugu!

Gasteizeko txupinazoan ere Txus askatu!!!


2012/08/01

«Al ministro le diría que apliquen sus leyes de una maldita vez»

CONSECUENCIAS DE LA POLÍTICA CARCELARIA | jabi uribetxeberria, hermano del preso enfermo IOSU uribetxeberria

«Estamos tristes, claro, pero con ánimo suficiente para pelear hasta el final por que Iosu pueda tener la mejor calidad de vida posible». Jabi Uribetxeberria se expresaba así ayer tarde de vuelta de León, tras visitar a su hermano por primera vez desde que se le diagnosticó el cáncer con metástasis. La enfermedad es ya irreparable, pero esperan tenerlo en casa cuanto antes.

Ramón SOLA | DONOSTIA

Jabi Uribetxeberria ha recorrido muchas veces los 700 kilómetros de ida y vuelta entre Arrasate y León, pero el viaje de ayer era especialmente emotivo. Cuatro días después de que se confirmara que el cáncer se ha reproducido y extendido, pudo ver a Iosu en el hospital y hablar con los médicos. Volvían tristes pero a la vez reconfortados. Y sobre todo, animados a luchar para que pueda estar en casa cuanto antes, junto a los suyos, aunque sea con siete años de retraso desde que enfermó.

Antes que nada, ¿cómo ha encontrado a su hermano, física y anímicamente?
Le he visto fuerte. Fuerte sobre todo porque sabe lo que tiene. De hecho, es él quien nos ha animado a nosotros. Nos ha dicho que él ya ha hecho su vida, la vida que ha querido, y que ahora está disfrutando de las cosas pequeñas. Cosas como prepararse sus mejunjes con los yogures o hablar con nosotros un rato. Y que con eso tiene suficiente. Aparte está con bastante medicamento, así que no tiene dolores. Y pese a todo hace ejercicio, bastante ejercicio.

¿Han estado con los médicos? ¿Les han dado un diagnóstico más detallado?
Nos han confirmado que tiene metástasis. Tres nódulos en la cabeza, y también en el pulmón. No pueden decirnos si todo esto viene del pulmón, pero sí nos dejan claro que es agresivo. La verdad es que nos lo han puesto crudo. Nos han dicho que no será largo.

Irreversible...
El médico no ha utilizado esa palabra concreta, pero bueno... Ha dicho que la cosa está difícil.

¿Cómo ha asumido Josu ese diagnóstico, si es que algo así se puede asumir?
El está erre que erre con una cosa. Tiene claro que no va a andar todo el día del hospital a la cárcel y de la cárcel al hospital. Dice que `a casa o a casa', eso lo ha repetido varias veces. Si no hay una determinación clara, Iosu es muy capaz de plantarse, con una huelga de hambre o vete a saber...

¿Estando en su domicilio, en Arrasate, tendría más posibilidades de estar mejor? ¿Les han dicho algo los médicos al respecto?
No hemos hablado demasiado, pero para cualquier persona en esta situación es mejor estar fuera del hospital. Está claro que en casa podríamos estar con él en todo momento, arroparlo... Además de que para verlo son 350 kilómetros para venir a León y 350 para volver a casa.

¿Cómo ha vivido la familia estos siete últimos años? Supongo que siempre ha habido una cierta angustia por si la enfermedad se reproducía, como al final ha pasado...
Pues es una pena, porque ahora, después de siete años, estábamos algo más tranquilos. Va pasando el tiempo y ves que está bien... Eso sí, lógicamente cada vez que Iosu decía que le iban a hacer un análisis estábamos con la preocupación, a ver qué tal sale, qué te han dicho...

¿Les queda la duda de si el cáncer se hubiera reproducido en caso de que Iosu hubiese estado en casa?
Buff, no lo sé. Quizás sí que han podido haber actuado antes. El informe que nos han dado ahora dice que desde el año pasado lo del pulmón había empezado a crecer. Pero no lo sé, no soy médico. Sabemos que en la calle también existe el cáncer.

¿Le han atendido demasiado tarde?
Quizás. Sabemos que le habían hecho algo, pero poca cosa. Ahora le iban a realizar alguna prueba más, pero ya empezaron los dolores de cabeza y ya todo ha ido rápido.

Han pasado diez días desde que a su hermano lo ingresaron en el hospital hasta que llegó el diagnóstico. ¿Cómo ha sido el trato en esos días?
Iosu está conforme, le han tratado bien. Al principio tenía alguna duda con una prueba que tardaba, pero luego todo ha sido correcto.

Enfermó en 2005. Desde entonces ha habido muchos altibajos en la situación política: un proceso de negociación en 2006, una ruptura luego, otro proceso diferente ahora con un escenario general más distendido... ¿Han notado un trato diferente en estas épocas?
No, siempre ha sido igual, en ningún momento hemos visto un trato mejor que en otro. De hecho, en su momento estaba en Langraiz y lo llevaron a León [fue en junio de 2009]. Y por lo que respecta a la familia, el único cambio ha sido que se solucionó el tema de los cacheos, que en cualquier caso en León eran muy ligeros. Pero Iosu siempre ha estado igual.

Si tuviera ocasión de dirigirse al ministro del Interior, ¿le diría algo o cree que ni siquiera merece la pena?
Sí, claro que sí. Le diría que esta política penitenciaria tiene que cambiar ya, pero ya. Que hay temas sangrantes como el de los presos enfermos, que tendrían que estar todos en casa. También le diría que ya basta de condenas de venganza. Que deberían aplicar sus leyes, sus propias leyes, de una maldita vez.

¿Qué están percibiendo los familiares en su entorno estos últimos días, después de que se conociera esta mala noticia?
Tenemos que dar las gracias a todo el mundo. No es algo de ahora. Antes toda la Corporación de Arrasate ya se interesó por la situación de Iosu y entregó un escrito en la cárcel. Tampoco quiero que el agradecimiento se limite al pueblo, sino que sea para toda Euskal Herria.

Acabamos. Con una perspectiva así, ¿cómo se afronta el futuro, qué es lo que le piden?
Volvemos de León con ánimos, con los que nos ha dado Iosu. No voy a negar que estamos tristes, eso está claro, pero también estamos con ánimos para luchar hasta el final y que mi hermano tenga la mejor calidad de vida posible.info+: gara.net

2012/07/31

Gorbeian ere, Txus askatu!


Gaur goizean Gorbeia mendian buruturiko elkarretaratzea. 100 bat lagunek Txus, Josu eta gainontzeko preso gaixoen askatasuna aldarrikatu dute #PresoakHerrira #14akHerrira







2012/07/30

Josu askatu, hamalauak Herrira! Larunbatean manifestazio nazionala Arrasaten

Herrira mugimenduak agerraldia burutu du gaur goizean Donostian. Bertan, Josuren egoeraren larritasuna azpimarratu eta bera libre uzteko eskatu dio Gobernuari. Larunbaterako manifestazio nazionala deitu du Arrasaten.
Hemen agerraldian irakurritako testua:
Egun on denoi eta eskerrik asko Herriraren prentsaurreko honetara etortzeagatik.
Lehen lehenik, Josu Uribetxeberria presoari eta bere familia osoari, gure elkartasunik sentituena bidali nahi diegu.
Josu Uribetxeberria Arrasatearrak, nire herrikideak, 57 urte ditu eta 15 urte daramatza kartzelan. Metastasia detektatu berri diote.
Josuren osasuna atzera bueltarik gabeko egoerara heldu da, saihestu zitekeen arren.
Josuk legez eta eskubidez aske behar zuen aspaldi. Hala ere, minbizia izanik, 2007an askatasun eskaera ukatua izan zitzaion.
Giltzurruneko minbizia pasa ostean, bizi osorako tratamendu eta jarraipen estua derrigorrezkoa zuen, hain justu gertatu dena saihestu ahal izateko. Jakina denez, kartzelako bizitza batera ezina da mota honetako mediku asistentzia eta tratamenduekin.
Kartzela poiltika krudel eta ez gizatiar hau amaitu beharraz maiz hitz egin dugu. Euskal gehiengoaren nahia hori dela erakutsi duten manifestazio handiak egin ditugu, mendekurako neurriekin amaitzeko eskatuz eta presoen eskubideak betetzeko aldarrikatuz, behin eta berriro.
Atzera bueltarik gabeko tragediak dakartzan kartzela politikaz ohartarazi izan dugu, eta hain justu horixe gertatu da: Josu atzera bueltarik gabeko egoera bateraino iristen utzi baitute.
Espainiar gobernuak kartzela politika halako muturretan mantentzenak ekarri du ondorio gisa Josuri gertatu zaiona.
Gobernuak pertsona denen eskubideak errespetatzeko urratsa eman behar du berehala. Euskal preso politikoei oinarrizko eskubideak urratzen zaizkie, baita bizitza beraren eskubidea bera ere, ezin nabarmenago geratu denez Josuren kasuan.
Honek ezin du horrela jarraitu. Kartzela politika honek jendea hiltzea dakar eta erruleta errusiar honi bukaera eman behar zaio.
Ezin dugu utzi gure herrikideak horrela tratatu ditzaten, eskubiderik gabe, baldintzarik gogorrenetan eduki ditzaten, haien biziekin horrela jolas dadin.
Espainiako gobernuari eskatzen diogu, Josu berehala aske utz dezan, bizi duen osasun egoera larria duintasunez eraman ahal izateko.
Halaber, gaixotasun larriak dituzten preso guztiak askatzeko eskatzen diogu berriro. Minutuek urrea balio dute pertsona hauen kasuan, minutuz minutu gaixotasun larriak dituzten pertsonen osasun egoera asko kaltetzen baitu kartzelan egoteak.
Euskal Herriko instituzio, partidu eta agintari guztiei eskatzen diegu ez dezaten permititu egoerak horrela jarrai dezan. Tragedia eta sufrimendua dakarren kartzela politika honekin bukatzeko eskura duten guztia egin dezatela eskatzen diegu.
Gure aldetik, datorren larunbatean, arratsaldeko 17:30etan Arrasateko plazatik hasita, manifestazio nazional jendetsua egiteko deia luzatzen diegu herritar eta eragileei, “Josu Askatu, 14ak Herrira” lemapean. Jende guztia Josuri elkartasuna adierazteaz gain, berehala aske utz dezaten eskatzeko bertan parte hartzera animatzen dugu.
Eskerrik asko

2012/07/20

Preso gaixo larrien errealitate gordina dokumental batean bilduta



Egunon eta mila esker hona zareten guztioi.

Gaur hemen bildu gara Etxeratek egin duen Gaitz isilduak dokumentala aurkezteko. Bertan gaixotasun larri eta sendaezinak dituzten presoen egoeraren berri ematen da. Baina, egoera hori ez da informe mediku huts batetara mugatzen, gaixotasun bakoitzaren atzean errealitate bat aurkitzen baita. Familia oso batek bizi duen errealitatea, eta jasaten duen gaixotasuna. Eta hori izan da guk dokumental honetan islatu nahi izan duguna. Gaitz isilduak dira datozen 45 minutu hauetan ikusiko dituzuenak.

Isilduak dira gaixotasun larri eta sendaezinak dituzten presoen egoerak isilarazi nahi izan dituztelako. Euren eskubideak urratuak izaten ari direlako, eta hala ere isiltasun jarrera delako nagusi.

Guk isiltasun horrekin amaitu nahi dugu, eta gaixotasun larriak dituzten presoen eta euren senideen benetako egoera zein den azaldu nahi dugu.

Eta egunero gure eta euren eskubideak urratuak izaten direla salatu nahi dugu. Guzti hau egiten lagundu digute hemen aurkitzen diren gaixotasun larriak dituzten presoen hamalau senideek, eta benetan eskertu nahi diegu beraientzat hain zaila den egoera baten berri ematea, eta gizartearekin elkarbanatzea.

Besterik gabe, aipatutako guztia oso ongi biltzen duen Gaitz isilduak dokumentalari emango diogu paso. Bertan hitzekin azaldu ezin diren sentimenduak sentitu ahal izango dituzuelako. Mila esker zuen arretagatik, eta benetan gustuko izatea espero dugu.